onsdag 4 april 2012

 Åhhh vilken supertrevlig helg jag haft med mina kära scrapvänner...
I fredags fyllde vi bussen full...Det var jag, Lissan, Eva, Anneli och Gunnie som åkte ner till Skåne och Pysseltagens scrapträff på Odengården i Röstånga. Vi mellanlandade på Pema där det blev några stansar inköpta samt div. annat. När vi kom fram strax efter 18 på kvällen så packade vi direkt in våra scrapsaker i lokalen för att därefter börja scrappa... Träffen började på lördag morgon efter frukost med info samt  lite inköp av Inger, Pysseltagen och Anna-Lena, Rox Stamp. Vår första utmaning var att skapa ett alster, kort eller layout i monochromatiskt.Till detta fick vi ett paket med en massa gröna papper samt lite gröna dekorationer och detta alster skapade jag....

Jag tillverkade lite egna blommor och blad som jag sedan mistade i grönt
Dagen var så trevlig med alla härliga scrappare, gott fika, supergod mat samt demos som Inger och Erika visade.På Erikas kurs fick vi leka loss med acryl, stenciler, egentillverkade blommor, textilstämpling samt Inka Gold pasta....
Så här blev min tavla.....


Efter en underbar dag och kväll så drog jag mig tillbaka till rummet för att sova....
Jag vaknade tidigt, utvilad och pigg och bestämde mig för att insupa den härliga bokskogen. Sagt och gjort på med ytterkläderna och ut i det sagolika naturreservatet som låg ett stenkast bakom kursgården. När jag kom tillbaka blev det duschen för att sedan äta av den härliga framdukade frukosten. Under söndagen hann jag med att skapa lite mer alster innan det var dax att avsluta och fara hemöver...
Nu till lite foton som jag tog under helgen....

Att få lära sig att decoupagemåla kommer jag ha stor användning av...

Lissan visade mig hur jag skulle göra denna roliga vikning och detta kortet skapade
jag efter Bingobrickanutmaningen ( Stämplat, ringar, gult, kantbård, turkos).
Stämpeln köptes hos Roxy Stamp.

Detta kortet är också gjort efter Bingobrickan. Här skulle man använda stämplat,
pärlor, band, blommor samt något grönt.








Ett stort tack till Inger, Anna-Lena och Erika som ordnat denna härliga helg
samt till alla er andra också!!!

Ha en Härlig Påsk Helg allesammans!!!!

Kramizar Susanne

15 kommentarer:

Nina sa...

Såå mycket fint du gjorde på scrapträffen, vad roligt att åka bort en hel helg och bara göra det man tycker om. Önskar dig en Glad Påsk. Kram Nina

Anneli Mellstrand sa...

Tack själv, ja visst längtar man tillbaka skulle kunna åkt denna helgen också.............

kram
//anneli

Ps. har lite svårt för den gröna färgen

Galenskap och lite allvar sa...

Hej vännen!
Jösses vad underbara grejer du gjort! Till skillnad från Annelie så gillar jag den gröna färgen skarpt......har svårt att se mig mätt på allt vackert du visar. Snart är det träff igen, ska du gå den 14, i sådant fall så syns vi då!

Ha det gott!
Kramelikram Veronica

Eva sa...

Javisst hade vi trevligt...kanon på alla sätt och vis. Allt du gjorde blev ju så fint...som vanligt. Du är så proffsig!
Önskar dig (igen) en skön påskhelg!
kram Eva
ps Tänker inte skapa monokromatiskt i grönt på ett tag...hihi

Pillan sa...

Åh vad mycket fint du hann med att göra och så läckert det blev med bara grönt!! Ha det så gott!
Kram

Louise sa...

Så mycket snyggt. Tycker det gröna var riktigt läckert. Din blommor var kanon snygga.
Alla andra kort och alste är lika snygga som vanligt.
Jätte roligt att ni hade en sån bra helg.
Många Kramar Louise

Evas Pyssel sa...

Önskar dig också en riktigt skön och go´ påsk !!
Kram Eva

Angelica sa...

Supermånga fina alster...jisses vad du var produktiv. Ni verkar ju ha haft jättekul. Gillar den gröna skapelsen massor!!!
Glad Påsk!

Sari Hänninen sa...

Så härligt det blev med hönsnätstämpeln... :-)...

Häxstämpeln tror jag mig kunna finna på ebay... jag skrev witch stamp i sökrutan... Men den är rätt så liten...
Här har du länken till färgläggningsvarianten av den...
http://www.google.se/imgres?start=270&hl=sv&sa=X&biw=1024&bih=487&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=iG26ohFi6kDI7M:&imgrefurl=http://www.my-coloring-pages.com/carnival/gallery/image/witch/&docid=70QW_G-E3vRJyM&imgurl=http://www.my-coloring-pages.com/images/carnival/Witch.jpg&w=562&h=794&ei=SyB9T639EuuQ4gSFi529DA&zoom=1&iact=rc&dur=434&sig=100254318270394010423&page=16&tbnh=138&tbnw=98&ndsp=21&ved=1t:429,r:19,s:270,i:274&tx=49&ty=50

Ann-Charlotte's blogg sa...

Hej vännen!
Vilken trevlig helg Ni verkar ha haft och så många fina alster du skapat. Din lilla gröna väska är helt ljuvlig roligt att Ni fått testa på så många nya tekniker, påskägget ser helt perfekt ut...
Ha en underbar helg.
Glad Påsk! / Kram Ann-Charlotte

Anneli sa...

Såå mycket fint du gjorde på scrapträffen. förstår att ni hade jätte roligt.
Önskar dig en GLAD PÅSK
Kram Anneli

Pia Puma sa...

Vill bara önska dig en glad påsk.

Kram Pia Puma

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Susanne!
Tack vännen för hälsningen på min blogg:) Jag har inte bloggat på ett tag nu, hoppas inspirationen återkommer snart:)

Vilken snygg header du gjort, me like:)

Väskan du gjorde på träffen är ju för söt och jag gillar det gröna:)
Tavlan blev ur läcker med de färgerna:)

Ni verkar ha haft det jättetrevligt på träffen:) Kortvikningen blev häftig, annorlunda:) och med härliga färger.

Det sista kortet du visar gillar jag jättte mycket, så söt stämpel
och underbara blommor och färger:)
du är väldigt duktig Susanne:))

Fotona var roligt att få se oxå:)

Nu önskar jag dig och din familj en underbart skön Påskhelg:)

Kramizar Marie. Ted hälsar oxå.

Snor och Glamour sa...

Å vad mycket fina saker du visar! Här kan man ju sitta en hel dag och njuta!

Önskar dig en GLAD PÅSK!

Kram Ann-Louise

Chris_P sa...

Åhh så härligt!! jag hoppas att nångång komma iväg på Pysseltagen träffar. Ni får komma till Trelleborg den 5 maj, Gummiapan och Scrapfabriken har träff. Packa bussen igen :-)